Úspěch arkádového Pongu přinesl Bushnellovi očekávané peníze a tak mohla firma Atari experimentovat s novými technologiemi a vytvářet další videoautomaty, jako např. hru Space Race (druhý projekt Allana Alcorna - let vesmírem mezi asteroidy, 1973), Pong Doubles (Pong pro čtyři hráče, 1973), Got'cha (arkádová hra - stíhání soupeře v bludišti, 1974) či Grand Trak 10 (závodní hra pro jednoho hráče s ovládáním volantem a pedály, 1974).
Atari měla tou dobou i místní "konkurenci", která též vyráběla videoautomaty, a to společnost Kee Games ze Santa Clara. Byla to však velice zajímavá "konkurence". Jednalo se totiž o společnost, kterou potají založil sám Bushnell v červnu 1973 a kterou oficiálně kontroloval jeho dobrý přítel Joe Keenan, přestoupila tam i část Bushnellových zaměstnanců. Právě zde byla v listopadu 1974 vytvořena úspěšná arkádová hra Tank. Důvodem pro založení Kee Games byla skutečnost, že konkurující si bary nechtěli brát hry od jednoho výrobce a vytvořením tohoto imaginárního konkurenta Bushnell dosáhl toho, že bary nekupovaly videoautomaty od skutečné konkurence (u které by si je jinak koupily), ale vlastně pořád od Atari. Atari dodávala nejvýznamnějším podnikům v oblasti a Kee Games naopak jejich místním konkurentům. Fungovalo to výborně a málokdo to tehdy prohlédl... Tituly pro Atari a Kee Games byly sice vyvíjeny stejnými lidmi, ale střídavě vydávány pod dvěma různými jmény - nová hra byla udělána každých šest týdnů. V roce 1974 se vše provalilo a Kee Games se připojila "zpět" k Atari jako dceřinná společnost, s Joe Keenanem jako novým prezidentem Atari. Značka Kee Games byla zákazníky tolerována a tak zanikla až v roce 1978.
Jedním z produktů Kee Games byl i Elimination! (psáno s vykřičníkem). Videoautomat Pong pro čtyři hráče, posléze v nabídce Atari jako QuadraPong.
Novinkou videoautomatu Tank od Kee Games bylo, že používal na svou dobu elegantní joystickový systém ovládání (místo do té doby užívaných otočných regulátorů) a hlavně měl grafická data uložena v čipu ROM - jednalo se tedy o částečně digitální stroj, jehož výsledkem byla dokonalejší grafika. Arkádová hra Tank, navržená Scottem Bristowem v Kee Games, se stala hitem roku 1974.
V roce 1974 Atari vyvinula a uvolnila videoautomat Touch Me. Hra sestávala ze čtyř tlačítek a čtyř světel, která se rozsvěcovala podle určeného vzorce. Vy jste jen museli stiskat příslušná tlačítka a vzorec opakovat - pak následoval vzorec komplikovanější atd. Hra však byla naprostý nezdar a nebyl o ní zájem. Je pak zvláštní, že Atari v roce 1978 (zřejmě pod dojmem obdobného výrobku konkurence) její výrobu v přenosné podobě (Handheld Game) obnovila (viz. kap. 8).
Atari současně vylepšovala svůj původní Pong. V roce 1974 došlo ke zlevnění cen LSI mikročipů a tak se zde naskytla možnost, miniaturizovat původní velký Pong do domácí verze, osazené jedinným speciálním mikročipem. Domácí PONG se měl připojit k televizi, tedy ho mohl vlastnit skutečně každý, a každý by tak měl možnost hrát v pohodlí vlastního domova. Výrobcem mikročipu, který toto umožnil, byla společnost General Instruments (dle prototypu American Microsystems Inc.). Vedení Atari se z počátku miniaturizaci Pongu bránilo, neboť mělo obavy z nezkušenosti s distribucí spotřebitelských elektronických výrobků, ale Bushnell to považoval za dobrý nápad a projektu dal zelenou. Na podzim 1974 byly tedy zahájeny práce a zakrátko byla vyvinuta první domácí verze "Pongu pro každého", "Pong pro vaši domácí TV", nazvaná Home Pong. Konstruktérem přístroje byl Bob Brown, Harold Lee a opět Allan Alcorn. Ti nový systém pracovně pojmenovali jako Darlene... a založili tak u Atari tradici, pojmenovávat všechny nově vyvíjené systémy podle křestních jmen svých mladých spolupracovnic.
Nový Home Pong byl sice lepší a levnější než konkurenční systém od Magnavoxu - dokonce produkoval i barevný obraz na barevné televizi - ale maloobchodníci neměli o nový systém Atari zájem. A to právě kvůli nepříliš úspěšné Magnavox Oddysey. Atari, aby minimalizovala riziko, uzavřela v lednu 1975 smlouvu s obchodním řetězcem Sears. (měl tehdy 900 obchodů po celé zemi), který měl poskytnout peníze, hru by prodával, a také by se postaral o reklamu. Nabídka od Bushnella zněla na vyrobení 50 tisíc kusů, ale nakonec zakázka zněla na 150 tisíc kusů Home Pongů do vánoc! Podmínkou ale byla exkluzivní práva, a také to, že se hra měla prodávat pod značkou Sears Tele-Games (to Atari vůbec nevadilo, důležitější bylo proniknout na trh). Bushnell si na rozjezd výroby vzal úvěr 10 miliónů USD (u společnosti Don Valentine) a na vánoce 1975 byly nové přístroje skutečně na trhu - jeden kus za 99 USD. Přístroje šly na dračku a lidé dokázali i dvě hodiny v zimě čekat na to, aby se zapsali do pořadníku objednávek na tu úžasnou věc! Prodalo se všech 150 tisíc kusů. Všichni, včetně Bushnella, vypomáhali na výrobní lince, aby zakázka byla včas splněna. Atari díky tomu dosáhla v roce 1975 obrat 40 miliónů USD - samotný zisk měla 3 milióny USD. Opět tedy trefa do černého... a příští rok už byl domácí Pong prodáván pod značkou Atari.
Pozn.: Samotný mikročip domácího PONGU se dočkal do konce 70. let řady vylepšení a klonů od dalších výrobců. Nejvýznamnějším se stal čip AY-3-8500 od General Instrument, který obsahoval šest principiálně stejných her.
Domácí Pong od Atari se lidem skutečně zalíbil. Byla to hra, která měla styl, byla jednoduchá na ovládání, jednoduchá k hraní. Stala se nejen jednou z prvních domácích videoher, ale i symbolem zájmu o nově nastupující počítačové hry. Objevilo se mnoho dalších výrobců. Během let se jen od Atari objevili tyto víceméně vylepšené varianty či klony Pongu: